Golden Myanmar Airlines

To av turdamene har allerede satt kursen mot sørøst, og jeg venter i spenning på at lørdag skal komme, når jeg etter planen skal dra for å være sammen med dem.

De aller fleste billettene ligger klar, jeg har så smått begynt å tenke på å pakke, og krav om å ta med zalo og mere kaffe har nådd meg fra varme, og så langt trivelige Myanmar.

Så er det da denne ene billetten.

Etter planen kommer jeg til Yangon søndag morgen, og jeg skal ha et fly derfra og til Mandalay utpå dagen, der jeg treffer de andre turdamene. Billetten ble kjøpt og betalt i februar, og siden har jeg ikke hørt noe mer fra Golden Myanmar Airlines.

Før jeg kjøpte noen billett, gjorde jeg naturligvis som alle fornuftige turdamer gjør, nemlig å se hva andre reisende mener om et selskap jeg har planer om å benytte meg av. Det var mye skryt om dette selskapet. Få historier om forsinkelser og tapt bagasje og denslags ubehageligheter.

Ingen fortalte noe om at det hele (fra min side) minner mest om en svindel.

Gjentatte ganger har jeg sendt dem mail, der jeg ber dem om billett, en bookingkode, et eller annet som lar meg få gå på flyet, eller i hvert fall en anerkjennelse av at de har hørt fra meg.

Nada.

Ikke så mye som et autosvar om at de har mottatt min mail og skal se på den en annen dag.

Som det ser ut nå, risikerer jeg å bli stående i Yangon, og da blir jeg sur.

Veldig sur.

Etter nesten et døgn på reise kan det tenkes at denne turdamen faktisk vil få noe problemer med å beholde sin cool i møte med en smilende dame som forteller at jeg ikke får være med.

Det løser seg nok, og meg bekjent er det jo flere flyselskaper som opererer denne ruten, så i verste fall får man jo kjøpe en ny billett hos noen andre.

Ett er likevel sikkert: jeg kommer aldri til å benytte meg av Golden Myanmar Airlines igjen.

#GoldenMyanmarAirlines #Myanmar #reiseklar

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

hits